لوگوی کاردون

آموزش عیب یابی روشن نشدن تلویزیون قدیمی

روشن نشدن تلویزیون قدیمی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

تلویزیون یکی از لوازم خانگی محبوب محسوب می‌شود که از گذشته تا به امروز طرفداران زیادی را به خود جلب نموده است. تلویزیون وسیله است که از زمان پیدایش تا به امروز، دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است و تحول بزرگی در صنعت رسانه و ارتباطات ایجاد کرده است.

در واقع می‌توان گفت تلویزیون‌های قدیمی، امروزه یک نوستالژی به حساب می‌آید. با توجه به اینکه نسل جدید تلویزیون‌ها در دنیا بسیار پرطرفدار می‌باشد و نسل تلویزیون‌های قدیمی را برچیده‌اند ولی باز هم هستند، خانواده‌هایی که از تلویزیون‌های قدیمی استفاده می‌کنند و از کیفیت آن‌ها راضی هم هستند.

The old TV does not turn on

اما در صورتی که مجبور به استفاده از تلویزیون‌های قدیم هستید ولی دستگاه شما با مشکل مواجه است و نیاز به تعمیر دارد ما در این مطلب سعی داریم برخی از این مشکلات روشن نشدن تلویزیون قدیمی را با شما به اشتراک بگذاریم تا در صورت امکان خودتان دست به کار شوید در غیر این صورت کار را به کاردون بسپارید.

تلویزیون قدیمی دارید که روشن نمی شود؟

Fixing the problem of the old TV not turning on

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که منجر به تعمیر تلویزیون‌های قدیمی می‌شود روشن نشدن آن است. در این صورت سه دلیل اصلی وجود دارد که می‌تواند علت روشن نشدن تلویزیون باشد. می‌تواند مشکل در پاور، هوریزنتال و سیستم کنترل تلویزیون باشد.

در گذشته که همه خانواده‌ها از تلویزیون‌های قدیمی استفاده می‌کردند. یکی از رایج‌ترین مشکلات که اکثرا با آن دست و پنجه نرم می‌کردند، روشن شدن تلویزیون و داشتن تصویر بود. شاید شما هم با این موضوع آشنا باشید و حتی از این مشکل خاطره‌ای به یاد داشته باشید.

در آن زمان اکثرا بعد از بروز مشکل به تعمیرکار مراجعه می‌کردید تا به تعمیر تلویزیون شما بپردازد ولی باید بگوییم مشکل از قسمت خازن‌های پاور تلویزیون بوده است که به دلیل خاصیتی که داشته بعد از مدتی شما را به دردسر می‌انداخت و شما از دیدن تصویر تلویزیون بی‌بهره می‌ماندید.

آیا عرض تلویزیون شما کم شده است؟

یکی دیگر از مشکلاتی که در تلویزیون‌های قدیمی با آن دست و پنجه نرم کرده‌اید، مشکل کم شدن عرض تصویر و یا ایجاد یک خط نورانی پر رنگ، وسط تلویزیون بوده است. در این حالت طبقه ورتیکال از کار افتاده است و باید تعمیر شود.

تلویزیون‌های قدیمی برای ما یادآور خاطرات قدیمی هستند که بسیار برایمان ارزشمندند. این دستگاه‌ها با توجه به تکنولوژی که در ساخت آن‌ها استفاده شده است بسیار مقاوم هستن و شاید برخی از ما هنوز در انباری خانه‌هایمان از این جعبه‌های جادویی نگه داری می‌کنیم.

Repair old TV

ولی به دلیل مشکلاتی که نمی‌دانستیم چرا و چگونه باید آن‌ها را تعمیر کنیم از ادامه استفاده از آن سر باز زدیم و یا با پیشرفت علم و به روز شدن تلویزیون‌ها اقدام به خرید تکنولوژی‌های به روز نمودیم و از تلویزیون‌های قدیمی خداحافظی کردیم.

البته باید بگوییم تعیمیر تلویزیون‌های قدیم هم کار هرکسی نبود و نیست. باید فردی متخصص دست به تعمیر بزند و آشنایی کامل با قطعات تلویزیون داشته باشد تا بتواند تلویزیون را تعمیر نماید.

شما می توانید از خدمات تعمیرات تلویزیون سونی کاردون تنها با مراجعه به صفحه مربوطه آن بهره مند شوید.

تعمیر تلویزیون قدیمی

اگر تلویزیون قدیمی دارید که نیاز به تعمیر دارد ولی در انباری شما خاک می‌خورد، به شما پیشنهاد می‌کنیم با جست و جو کردن در گوگل، یک مرکز تعمیرات تلویزیون‌های قدیمی را بیابید و تلویزیون خود را به آن بسپارید تا برایتان تعمیر کنند شما با این کار تمام خاطرات قدیمی خود را زنده خواهید کرد.

تلویزیون‌های ال ای دی و ال سی دی که این روزها در بازار دور دور آن هاست نیز برخی مواقع دچار مشکل خواهند شد و نیاز به تعمیرات دارند که ما سعی می‌کنیم در مقالات بعدی اطلاعاتی درباره نسل جدید تلویزیون‌ها در اختیارتان قرار دهیم. پس ما را دنبال کنید.

جهت انجام تعمیرات، سرویس و عیب یابی تلویزیون خود می توانید از خدمات تعمیر تلویزیون کاردون استفاده کنید.

سه دلیل اصلی وجود دارد که می‌تواند علت روشن نشدن تلویزیون باشد. مشکل در پاور، هوریزنتال و سیستم کنترل تلویزیون.

دلیل این امر از کار افتادن طبقه ورتیکال است.

به شما پیشنهاد می‌کنیم با جست و جو کردن در گوگل، یک مرکز تعمیرات تلویزیون‌ های قدیمی را بیابید و تلویزیون خود را به آن ها بسپارید.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

12 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهرداد رضایی
1 سال قبل

سلام وعرض ادب یه اسنوا21اینچ مشتری برام آورده کلا های ولتاژ نداره آیاامکانش سوختن ترانزیستور C4429 ویاترانزیستو st1803dhi هست؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  مهرداد رضایی
1 سال قبل

سلام وقت شما بخیر. اگر دستگاه با منبع تغذیه سوئیچینگ است، احتمال خرابی فت‌های سوئیچینگ یا IC SDR است. البته اگر دستگاه CRT باشد،‌ این موضوع متفاوت است. در نهایت با دستگاه شما بررسی تخصصی شود.

sadegh
1 سال قبل

با سلام و وقت بخیر
یک تلویزیون پاناسونیک قدیمی دارم که بردش هم تعمیر شده اما چند وقته روشن نمیشه، پیشنهادی براش دارین؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  sadegh
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
پیشنهاد می کنیم از تعمیرکاران کاردون کمک بگیرید، وارد لینک زیر بشید:
تعمیر تلویزیون پاناسونیک

علی احمدی
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید یه تلویزیون سامسونگ قدیمی داریم یه ماه روشن میشه دوباره تا دو ماه روشن نمیشه برق بهش وصله ولی بگیر نگیر دارع ایا راه حلی داره؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  علی احمدی
7 ماه قبل

سلام. اگه ابتدا این تناوب روشن شدن و روشن نشدن کوتاه بوده حالا به ماه رسیده، به احتمال زیاد خازن دستگاه ایراد پیدا کرده و باید تعمیر بشه. همچنین احتمال خرابی مین برد و CPU دستگاه نیز وجود دارد.

مجیدم ببخشید
5 ماه قبل

تلویزیون سامسونگ قدیمی بیست و یکم داریم شاید هشت سال هست روشن نشده،،،البته سالم بود گذاشتم کنار الان زده به برق روشن نشده، سیم ورودی را چک کردم درست هست لطفا راهنمایی کنید ممنون

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  مجیدم ببخشید
5 ماه قبل

باسلام
دو مورد کابل برق و نوسان برق را چک بفرمایید در صورتی که ایراد این دو مورد نبود دستگاه باید توسط تکنسین فنی بررسی شود.
باتشکر

اسلام
5 ماه قبل

سلام تلویزیون ۱۴رنگی وقتی خاموش می کنم بعد روش نمیشه

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط اسلام
پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  اسلام
4 ماه قبل

باسلام
لطفا مدل و سریال دستگاه را ذکر کنید.
باتشکر

jalal
3 ماه قبل

سلام تلویزیون ما دیشب خاموش کردیم الان روشن نمیشه ،قدیمه دلیلش چی می‌تونه باش

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  jalal
3 ماه قبل

باسلام
لطفا کابل های ورودی را بررسی کنید در صورت برطرف نشدن مشکل با کارشناسان فنی در ارتباط باشید.
باتشکر