لوگوی کاردون

علت بوق زدن یخچال ساید سامسونگ

علت بوق زدن یخچال ساید سامسونگ
فهرست محتوا

صدای بوق یا آلارمی که در دستگاه های لوازم خانگی از جمله یخچال وجود دارد نوعی هشدار است و حتما نشان دهنده خرابی نمی باشد. اگر صدای بوق زدن را شنیدید برای جلوگیری از مشکلات بیشتر دستگاه، باید سریعا آن را برطرف کنید. عوامل زیادی باعث بوق زدن یخچال ساید سامسونگ هستند که بیشتر این دلایل توسط خود شخص قابل حل می باشند. ما در این مطلب به این موارد می پردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

یخچال سامسونگ

چیدمان اشتباه مواد غذایی در یخچال

یکی از رایج ترین دلایل بوق زدن دستگاه، باز ماندن در یخچال می باشد. معمولا یخچال ها بعد از گذشت یک تا دو دقیقه در صورتی که در آنها به خوبی بسته نشده باشد شروع به بوق زدن خواهند کرد. یکی از دلایل باز ماندن در یخچال سامسونگ نحوه چیدمان مواد غذایی است. در صورتی که مواد غذایی به درستی در یخچال چیده نشوند در به خوبی بسته نخواهد شد و دستگاه شروع به نمایش هشدار می کند.

خراب شدن عایق در یخچال سامسونگ

یخچال ها دارای عایقی دور تا دور درب خود هستند که این عایق از ورود هوای اطراف به داخل یخچال سامسونگ جلوگیری می کند. با گذشت زمان ممکن است این عایق ها فرسوده و یا دفرمه شوند و در یخچال به خوبی بسته نشود. در این صورت عایق باید توسط تکنسین فنی و مجرب تعویض شود.

خرابی سنسور درب یخچال

سنسور در یخچال سامسونگ وظیفه دارد در صورت باز ماندن درب به مدت طولانی هشدار دهد. اما گاهی اوقات درب یخچال ساید به خوبی بسته شده ولی شاهد هشدار یخچال ساید سامسونگ هستیم . در این صورت سنسور به مشکل برخورده است و دستورات اشتباهی را به برد می دهد و سنسور باید تعویض شود.

خرابی برد یخچال ساید بای ساید سامسونگ

بسیاری از فرمان ها توسط برد ایجاد می شود و در صورت خرابی برد یخچال قطعات به مرور زمان دچار خرابی خواهند شد. به صدا درآمدن هشدار یا بوق یخچال سامسونگ می تواند به علت دادن فرمان اشتباه توسط برد باشد. برد یکی از قطعات اصلی و گران یخچال است و در صورت خرابی باید توسط تکنسین مجرب و ماهر بررسی و تعویض شود. ما در کاردون با کمک تکنسین های مجرب با کمترین هزینه و بهترین خدمات آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

سنگین بودن در یخچال فریزر

درب یخچال ها باید توسط مواد غذایی و وسیله های کوچک و کم حجم مانند قوطی های نوشیدنی، تخم مرغ و شیشه های کوچک پر شود. زمانی که ما از این فضا برای جای دادن موارد سنگین‌تری استفاده می‌کنیم، وزن درب از حالت استاندارد بالاتر رفته و توازن آن به هم می‌ریزد. همین موضوع مانع خوب بسته شدن درب و در نتیجه بوق زدن یخچال سامسونگ می‌شود.

تراز نبودن یخچال ساید

یکی از مهمترین نکات در نگهداری یخچال سامسونگ تنظیم و تراز بودن دستگاه است. در صورتی که یخچال تراز نباشد وزن به طور کامل در قسمت های مختلف پخش نخواهد شد و به احتمال زیاد درب یخچال باز می ماند.

پر کردن بیش از حد یخچال

در صورتی که یخچال فریزر را بیش از اندازه پر کنید علاوه بر بسته نشدن درب، یخچال نمی تواند عمل خنک سازی را به صورت کامل انجام دهد. بهتر است مواد غذایی را که نیاز به محیط سرد و خنک ندارند را داخل کابینت و یا فضای دیگری قرار دهید.

غذای داغ داخل یخچال سامسونگ

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند علت بوق زدن یخچال سامسونگ شما باشد، وجود غذاهای داغ در داخل آن است. سرد کردن کامل غذای داغ انرژی و کار بیشتری از موتور یخچال می گیرد و باعث می‌شود که دمای یخچال تا مدتی پایین‌تر از حد معمول باشد. قرار دادن غذای داغ در داخل یخچال به تنهایی نمی‌تواند علت بوق زدن یخچال سامسونگ باشد. اما اگر این کار تکرار شود در طولانی مدت عمر موتور و کمپرسور تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها