لوگوی کاردون

دستور پخت تخم مرغ اسکاتلندی در سولاردام

Scotch egg recipe in Solardam
فهرست محتوا

اگر علاقه‌مند به تست کردن غذاهای خاص و جدید هستید، احتمالا با اسم تخم مرغ اسکاتلندی برخورد کرده‌اید یا شاید هم طعم آن را چشیده‌اید. تخم مرغ اسکاتلندی نوعی غذا با طعمی لذیذ و فوق العاده جذاب با دستور پخت بسیار ساده است. تخم مرغ اسکاتلندی را هم می‌توان در روغن داغ و هم می‌توان با استفاده از سولاردام تهیه کرد. معمولا افرادی که به دنبال سلامتی خود هستند، سعی می‌کنند از دستور پخت تخم مرغ اسکاتلندی در سولاردام استفاده کنند. این نوع تخم مرغ به عنوان یک میان وعده مقوی و سالم شناخته می‌شود.

مواد لازم برای پخت تخم مرغ اسکاتلندی در سولاردام

Ingredients for cooking Scotch eggs in Solardam

روش‌های مختلفی برای پخت تخم مرغ اسکاتلندی وجود دارد. بنابراین می‌توان بنا به ذائقه خود، از مواد اولیه متنوعی استفاده کرد. اما به طور کلی، برای تهیه این مدل تخم مرغ خاص و جذاب می‌توان مواد اولیه زیر را در نظر گرفت.

برای پخت تخم مرغ اسکاتلندی در سولاردام به یک ظرف پیرکس گرد لبه‌دار نیاز خواهید داشت. مدت زمان آماده‌سازی یک ساعت و زمان پخت 12 دقیقه برآورد می‌شود. مواد لازم تهیه تخم مرغ اسکاتلندی برای چهار نفر به شرح زیر هستند:

  • تخم مرغ آب پز شده: 4 عدد
  • کالباس و سوسیس چرخ شده یا گوشت چرخ کرده: 500 گرم
  • پودر سوخاری: 1 فنجان
  • آرد سفید: 1 فنجان
  • سبزی معطر: 1 فنجان
  • روغن سرخ کردنی: به میزان لازم
  • فلفل قرمز: به میزان لازم
  • تخم مرغ اضافی: 1 یا 2 عدد که کاملا زده و رقیق شده باشند.

طرز تهیه تخم مرغ اسکاتلندی ساده در سولاردام

برای تهیه تخم مرغ اسکاتلندی ساده در سولاردام می‌توان مراحل زیر را دنبال کرد:

  1. تخم مرغ‌ها را آب پز کنید و به آرامی پوستشان را جدا کنید.
  2. گوشت چرخ کرده را با پیاز چند بار ورز دهید تا خمیر یکدستی به دست آید.
  3. خمیر گوشت را به چهار قسمت تقسیم کنید.
  4. هر قسمت گوشت را بردارید و دور تا دور تخم‌ مرغ را با آن بپوشانید.
  5. سپس کوفته‌های تخم مرغ و گوشت را یک بار در تخم مرغ همزده و یک بار در پودر سوخاری بغلتانید. می‌توانید این مرحله را چند بار تکرار کنید.
  6. تخم مرغ‌های آماده را در ظرف پیرکس که از قبل چرب کرده‌اید، بچینید و در دستگاه سولاردام قرار دهید.
  7. ابتدا اجازه دهید به مدت 6 دقیقه یک سمت کوفته‌ها طلایی شود و سپس آن‌ها را به سمت دیگر بچرخانید تا یکدست طلایی شوند. پخت تخم مرغ اسکاتلندی در سولاردام به همین سادگی انجام می‌شود و سالم‌تر از روش سرخ کردن است.

طرز تهیه تخم مرغ اسکاتلندی با سوسیس در سولاردام

How to make Scotch eggs with sausage in Solardam

تخم مرغ اسکاتلندی را می‌توان با استفاده از سوسیس و کالباس هم تهیه کرد که طعم بسیار خوشمزه‌ای خواهد داشت. اگر سالم بودن سوسیس و کالباس برایتان مهم است، می‌توانید آن را در خانه تهیه کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را در بسته‌بندی‌های استاندارد از فروشگاه‌های معتبر بخرید تا خیالتان راحت باشد. مراحل پخت این نوع تخم مرغ اسکاتلندی با سوسیس و کالباس به شرح زیر است:

پخت و آماده کردن تخم مرغ‌ها

برای پخت تخم مرغ اسکاتلندی، مقداری آب در قابلمه بریزید؛ سپس کمی نمک و تخم مرغ‌ها را به آن اضافه کنید. بهتر است آب دمای معمولی داشته باشد و روی شعله گاز کم‎‌کم گرم شود. باید اجازه دهید تخم مرغ‌ها به مدت 7 الی 8 دقیقه در آب جوش بپزند.

البته میزان پخت تخم مرغ‌ها به ذائقه شما بستگی دارد. سپس تخم مرغ‌ها را خارج کنید و در یک کاسه آب سرد بریزید. این کار به جدا شدن راحت پوست تخم مرغ‌ها کمک می‌کند. بعد از اینکه تخم مرغ‌ها کاملا خنک شدند، پوست آن‌ها را به آرامی جدا کنید.

آماده کرده مواد روی تخم مرغ

در این مرحله از پخت تخم مرغ اسکاتلندی در سولاردام نوبت به آماده کردن روکش تخم مرغ‌ها می‌رسد. برای تهیه مواد روکش ابتدا فلفل، ادویه‌جات، سبزیجات معطر، سوسیس و ژامبون را داخل یک مخلوط کن بریزید. مواد را طوری با هم ترکیب کنید که حالتی خمیر مانند به خود بگیرند. شما برای تهیه روکش تخم مرغ اسکاتلندی می‌توانید از پودر پیاز یا پیاز رنده شده استفاده کنید. مواد را به خوبی با هم ورز دهید و به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید تا خود را بگیرد. برای رفع مشکلات سولاردام خود می توانید از سرویس تعمیرات سولاردام در منزل کاردون استفاده نمایید.

روکش کردن تخم مرغ‌های اسکاتلندی

در این مرحله از تهیه تخم مرغ اسکاتلندی، خمیر سوسیس و ژامبون را از یخچال خارج و به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. یکی از قسمت‌های خمیر را بردارید و آن را به شکل یک کاسه گود حالت دهید. سپس یکی از تخم مرغ‌های پخته را وسط خمیر قرار دهید و کاملا روی تخم مرغ را با آن بپوشانید‌.

خمیر سوسیس باید کاملا اطراف تخم مرغ را روکش کند و بگیرد. همین فرآیند را برای هر سه تخم مرغ دیگر هم تکرار کنید. تخم مرغ‌های روکش شده را در یک ظرف مناسب قرار دهید تا برای مرحله بعد یعنی سوخاری کردن آماده باشند.

سوخاری کردن تخم مرغ‌ها

برای پخت تخم مرغ اسکاتلندی در سولاردام لازم است تخم مرغ‌ها به روش صحیح سوخاری شوند. برای این کار شما به یک یا دو عدد تخم مرغ نیاز دارید که به خوبی هم زده و رقیق شده باشند. می‌توانید ادویه‌جات مختلف را بنا به ذائقه خود از جمله فلفل و آویشن، با تخم مرغ‌های زده شده ترکیب کنید. چون برای تهیه این نوع تخم مرغ از گوشت فرآوری شده استفاده می‌کنید، نیازی به اضافه کردن نمک ندارید. چرا که سوسیس و کالباس به اندازه کافی نمک دارند.

در یک ظرف گود دیگر آرد سفید و در یک کاسه دیگر پودر سوخاری را دم دست خود قرار دهید. تخم مرغ‌های روکش‌دار شده را ابتدا در آرد سفید، سپس در تخم مرغ و بعد از آن، در پودر سوخاری بغلتانید‌. هر چقدر این مرحله را بیشتر تکرار کنید، تخم مرغ اسکاتلندی شما پف‌دارتر خواهد شد. تخم مرغ‌ها را در یک پیرکس لبه‌دار که از قبل چرب کرده‌اید، بچینید.

شما می‌توانید از یک شب قبل، همه مراحل پخت تخم مرغ اسکاتلندی در سولاردام را انجام دهید و آنها را در یخچال بگذارید و روز بعد برای یک صبحانه مقوی آنها را بپزید.

پخت تخم مرغ اسکاتلندی در سولاردام

Scotch egg cooking in Solardam

تخم مرغ اسکاتلندی را می‌توان در روغن داغ سرخ کرد. اما ارزش غذایی آن پایین می‌آید و به یک غذای پرکالری تبدیل می‌شود. برای اینکه این تخم مرغ اسکاتلندی را به یک غذای سالم تبدیل کنید، بهتر است مرحله آخر را در سولاردام انجام دهید. ظرف پیرکس تخم مرغ‌های روکش‌دار را روی سه پایه بلند بدون درپوش درون سولاردام قرار دهید.

سپس با سیستم ترکیب مایکرو با گریل با قدرت 270 وات اجازه دهید 6 دقیقه یک طرف تخم مرغ‌ها کاملا طلایی شود. سپس ظرف را خارج کنید، تخم مرغ‌ها را به سمت دیگر بچرخانید و اجازه دهید با همین سیستم مجددا 3 الی 4 دقیقه در سولاردام بمانند.‌ حالا همه مراحل پخت تخم مرغ اسکاتلندی در سولاردام به پایان رسید است و می‌توانید از این تخم مرغ‌های خوشمزه در کنار چاشنی‌های مختلف لذت ببرید.

معرفی انواع مواد اولیه و چاشنی‌های تخم مرغ اسکاتلندی

تخم مرغ اسکاتلندی یک غذای جذاب و خاص است که می‌توانید آن را با انواع سس و ترشیجات میل بفرمایید. یکی از چاشنی‌های پرطرفدار برای این نوع تخم مرغ، سس‌های حاوی مایونز هستند. بنابراین شما می‌توانید سس مایونز و بیکن خرد شده را با این تخم مرغ اسکاتلندی امتحان کنید. سس‌های داغ، کچاپ، سس تند، سس خردل، سس هزار جزیره و سس رنچ هم می‌توانند گزینه‌های فوق‌العاده‌ای برای سرو با این غذای بین‌المللی و خوشمزه باشند.

برای انتخاب مواد اولیه تخم مرغ اسکاتلندی، دست شما باز است. شما می‌توانید از سوسیس، ژامبون، گوشت چرخ کرده یا ترکیبی از هر سه استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید از خمیر تهیه شده با سیب زمینی، برای روکش کردن تخم مرغ‌های اسکاتلندی استفاده کنید. حتی می‌توانید از انواع تخم‌ها مثل تخم بلدرچین برای تهیه این غذا بهره ببرید.

سوالات متداول

برای تهیه تخم مرغ اسکاتلندی می‌توان از انواع مختلف سوسیس مانند کوکتل، سوسیس بلغاری، سوسیس گوشت، سوسیس مرغ، سوسیس هات داگ و سوسیس گیاهی استفاده کرد.

برای تهیه تخم مرغ اسکاتلندی به صورت قالبی می‌توانید خمیر گوشت را کف ظرف پیرکس پهن کنید. تخم مرغ‌های آب پز را روی خمیر بچینید، یک لایه دیگر خمیر روی آن قرار دهید و سپس در سولاردام بپزید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها