لوگوی کاردون

دستور پخت فیله ماهی ترد در سولاردام

Crispy fish fillet recipe in Solardam
فهرست محتوا

طرز تهیه فیله ماهی ترد در سولاردام از آماده‌سازی اولیه 500 گرم فیله ماهی آغاز می‌شود و با قرار دادن آن داخل سینی چرب پایان می‌یابد. سپس، به مدت 8 تا 10 دقیقه، فیله‌ها به‌راحتی داخل دستگاه سولاردام پخته می‌شوند. دستگاه سولاردام LG، از تنظیمات ایده‌آل برای پخت بی‌نقص انواع فیله ماهی شیر، سالمون و قزل‌آلا برخوردار است.

مواد لازم برای پخت فیله ماهی ترد در سولاردام

Ingredients for cooking crispy fish fillet in Solardam

یکی از مهم‌ترین ابزار لازم برای پخت فیله ماهی ترد در سولاردام، یک پیرکس لبه‌دار گرد است. با استفاده از این پیرکس، ماهی تنها در مدت 10 دقیقه در سولاردام به‌طور کامل خواهد پخت. مواد اولیه زیر، برای طرز تهیه فیله ماهی ترد در سولاردام لازم هستند:

  • 500 گرم فیله ماهی (شیر، سالمون یا قزل‌آلا) با ضخامت بین یک تا یک و نیم سانتی‌متر
  • یک‌چهارم فنجان شیر تازه
  • 2 قاشق غذاخوری کره آب شده
  • یک‌سوم فنجان آرد سفید
  • نیم قاشق مرباخوری شوید خشک
  • فلفل سیاه به مقدار لازم
  • نرمه نان سفید خشک یک‌سوم فنجان
  • پنیر پارمسان رنده شده یک‌چهارم فنجان

طرز تهیه فیله ماهی سالمون ترد در سولاردام

در دستور پخت فیله ماهی ترد در سولاردام، علاوه‌بر مواد اولیه به 3 ظرف بزرگ و یک سینی چرب‌شده سازگار با ماکروویو نیاز دارید. طرز تهیه فیله ماهی ترد در سولاردام از آغاز تا تنها، تنها یک ساعت به طول می‌انجامد. فراموش نکنید که دستگاه سولاردام نیز باید تنظیم و آماده باشد.

۱) آماده‌سازی اولیه فیله‌ها

ابتدا 500 گرم فیله ماهی سالمون را به‌آرامی بشویید. سپس آن‌ها را در اندازه‌های دلخواه خرد کنید. در این مرحله، خشک‌کردن ماهی‌ها با یک دستمال تمیز پیشنهاد می‌شود. سپس فیله‌ها را کنار بگذارید.

۲) آماده‌سازی مواد

3 ظرف (ترجیحا کاسه بزرگ) بردارید. در ظرف اول، پنیر، نرمه نان، فلفل و شوید را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. تهیه این مخلوط در دستور پخت فیله ماهی ترد در سولاردام بسیار اهمیت دارد و می‌تواند بر طعم نهایی اثرگذار باشد. در آخر، کره را نیز به آن اضافه کنید و به مخلوط کردن آن بپردازید.

۳) آماده‌سازی نهایی فیله‌ها

در ظرف دوم، شیر و در ظرف سوم آرد بریزید. فیله‌های ماهی سالمون را یکی‌یکی به شیر آغشته کنید. سپس روی آن‌ها آرد بریزید تا کاملا پوشیده شوند. آن‌گاه هر فیله را یک بار دیگر داخل ظرف شیر قرار دهید. پس‌ازآن، فیله‌ها را در مخلوط ظرف پنیر و نان خوب بغلتانید. در مرحله بعد، فیله‌های آماده را یکی‌یکی داخل یک سینی چرب شده بچینید.

۴) مرحله آخر طرز تهیه فیله ماهی ترد در سولاردام

سینی فیله‌ها را در دستگاه سولاردام قرار دهید. سپس، اجازه دهید تا به‌مدت 8 تا 10 دقیقه به‌کمک سیستم ترکیب مایکرو با گریل با قدرت 360 وات روی سه‌پایه بلند بدون درپوش، حرارت ببینند. آن‌گاه ماهی‌های ترد و خوش‌طعم شما آماده خواهند بود.

طرز تهیه فیله ماهی قزل‌آلا ترد در سولاردام

How to prepare crispy salmon fillet in Solardam

ماهی قزل‌آلا، می‌تواند به‌جای سالمون در دستور پخت فیله ماهی ترد در سولاردام مورداستفاده قرار گیرد. طرز تهیه فیله ماهی ترد در سولاردام با قزل‌آلا مشابه طرز تهیه فیله ماهی سالمون است که پیش‌تر توضیح داده شد. البته، چه درباره ماهی سالمون و چه قزل‌آلا، نکات قابل‌توجهی وجود دارد. برای مثال، جنس و مشخصات سینی چرب، می‌بایست با پخت در ماکروویو همخوانی داشته باشد. همچنین زمان پخت را باید مطابق با ضخامت فیله‌ها تنظیم کنید. هر چه ضخامت کمتر باشد، به زمان کوتاه‌تری نیاز دارد.

اگر درباره زمان اطمینان ندارید، می‌توانید حداقل زمان ممکن، برای مثال 3 تا 4 دقیقه را در نظر بگیرید. پس از گذشت این زمان، ماهی را بررسی کنید و اگر به‌خوبی نپخته بود، آن را مجددا داخل ماکروویو قرار دهید. همچنین، توصیه می‌شود که بعد از پخت، چند دقیقه اجازه خنک شدن و جا افتادن به فیله‌ها بدهید. سرو فیله ماهی ترد در کنار لیمو، سبزیجات بخارپز یا برنج، می‌تواند بسیار دل‌چسب باشد.

معرفی انواع چاشنی‌ها و مواد طعم‌دهنده برای فیله ماهی

برخی از اصلی‌ترین چاشنی‌ها و مواد طعم‌دهنده ماهی، در دستور پخت بالا ذکر شدند. البته، شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود، طعم‌دهنده‌های دیگری را به آن بیفزایید. برای مثال، ریحان، طعم شیرین و جالبی به ماهی می‌بخشد. ترخون و جعفری، دو گزینه مناسب دیگر محسوب می‌شوند. در مورد چاشنی‌ها، زنجبیل همیشه به‌عنوان چاشنی ایده‌آلی برای سالمون شناخته شده است. زیره و گشنیز، دو چاشنی محبوب دیگر برای سالمون به‌شمار می‌روند. نقش پاپریکا را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

اگر به‌دنبال چاشنی قطعی 100% برای فیله سالمون خود هستید، می‌توانید رزماری و آویشن را به آن بیفزایید. پودر خردل نیز، می‌تواند در طرز تهیه فیله ماهی ترد در سولاردام با قزل‌آلا استفاده شود. همچنین، سس خردل و افرا، سس کره عسل داغ و سس لیمو کره میسو، جزو بهترین سس‌ها برای سرو در کنار ماهی سالمون هستند.برای رفع مشکلات و انجام تعمیرات سولاردام خود می توانید از سرویس تعمیر سولاردام کاردون استفاده کنید.

سوالات متداول

فیله ماهی سالمون، قزل‌آلا و شیر هر سه برای دستور پخت فیله ماهی ترد در سولاردام قابل‌استفاده خواهند بود. البته، فیله سالمون بافت نرم‌تری دارد و این مسئله، باید هنگام پخت در نظر گرفته شود.

شوید و فلفل سیاه، به‌عنوان دو چاشنی اصلی برای طرز تهیه فیله ماهی ترد در سولاردام به‌کار می‌روند. همچنین ریحان، ترخون و جعفری برای همه انواع ماهی مناسب خواهند بود. رزماری، آویشن، زنجبیل، زیره و گشنیز، از چاشنی‌های محبوب برای سالمون هستند.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها