لوگوی کاردون

عیب یابی سولاردام ال جی

Solardam LG troubleshooting
فهرست محتوا

در سال‌های اخیر، برند ال جی و محصولات آن، به‌ویژه سولاردام ال جی، مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. ولی ازآنجایی‌که هیچ محصولی بی‌نقص نیست، سولاردام ال جی هم در زمان استفاده، ارورهایی می‌دهد و مشکلاتی پیش می‌آورد. دانستن ارورها و مشکلات رایج و همچنین اقدام به‌موقع برای عیب‌یابی سولاردام ال جی، از واردشدن آسیب‌های جدی به دستگاه پیشگیری می‌کند. علاوه براینکه باعث صرفه جویی در زمان و هزینه خواهد شد.
بسیاری از ارورها را می‌توان در منزل و بدون نیاز به کارشناس رفع کرد. در این مقاله، شما را با مشکلات رایج سولاردام ال جی آشنا می‌کنیم. همچنین روش‌های عیب‌یابی سولاردام ال جی را در برخی موارد با شما در میان می‌گذاریم.

خطاهای رایج ماکروفر ال جی به همراه توضیح آن‌ها

Common LG microwave errors with their explanation

یکی از مزیت‌های استفاده از دستگاه‌های ماکروفر و سولاردام ال جی، نمایش کد خطاست. با کمی جست‌وجو در اینترنت می‌توانید به‌خوبی با منظور ارورها و خطاها آشنا شوید. در این بخش قصد داریم ارورهایی را که حین اجرای برنامه در دستگاه‌های ماکروفر سولاردام ال جی رخ می‌دهد، در قالب جدول برای شما عنوان کنیم. در نظر داشته باشید، بیشتر خطاهای درج‌شده در این جدول باید توسط متخصصان و کارشناسان مربوطه عیب‌یابی و تعمیر شوند.

در ادامه، به مشکلات رایج افراد در رابطه با سولاردام ال جی می‌پردازیم. با استفاده از اطلاعات درج‌شده در این بخش، بدون نگرانی می‌توانید علت مشکل را پیدا کنید.

دلیل صدای زیاد سولاردام ال جی چیست؟

دستگاه سولاردام ال جی به دلایل مختلف ممکن است صدای غیرعادی ایجاد کند. قبل از تماس با نمایندگان برای عیب‌یابی سولاردام ال جی بهتر است بدانید که اصولا موارد زیر علت ایجاد صدا در دستگاه هستند.
۱.  تمیز نبودن ریل زیر سینی: در این صورت با تمیزکردن ریل زیر سینی و خارج‌کردن باقی‌مانده‌ی غذا، صدا رفع می‌شود.
۲.  آسیب‌دیدن چرخ‌های زیر سینی به علت قرار دادن ظروف سنگین روی آن: در این حالت، با تعویض چرخ ها، صدا قطع خواهد شد.
۳.  روشن بودن فن خنک‌کننده بعد از اتمام کار: در این حالت دستگاه فن خنک‌کننده همچنان روشن می‌ماند تا زمانی که حسگر دستگاه، پیغام خاموشی را صادر کند.
با رعایت نکات مطرح‌شده، مشکل صدا برطرف خواهد شد. اگر این اتفاق نیفتاد، جهت عیب‌یابی سولاردام ال جی با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.

سینی تفلون سولاردام ال جی

این سینی از جنس تفلون ساخته شده است که خاصیت عدم چسبندگی بسیار خوبی دارد و مواد غذایی در هنگام پخت و پز به راحتی از روی آن جدا می شوند.
سینی تفلون سولاردام ال جی دارای سطحی صاف و بدون درز است که باعث می شود از نظر بهداشتی بهترین شرایط را برای پخت و پز فراهم کند. همچنین این سینی قابلیت مقاومت در برابر حرارت تا دمای 260 درجه سانتیگراد را داراست که امکان استفاده از آن در انواع فر ها و ماکروویو را فراهم می کند.
سینی تفلون سولاردام ال جی قابلیت شستشوی آسان را دارد و با توجه به خاصیت عدم چسبندگی، شستشوی آن نیز بسیار ساده است. همچنین از جنس مقاوم در برابر خوردگی و سایش بوده و به همین دلیل می توانید برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید.در صورتی که سولاردام شما نیاز به تعمیر دارد، می توانید از سرویس تعمیر سولاردام کاردون استفاده کنید.

یخ زدایی در سولاردام ال جی چگونه انجام می شود؟

سولاردام ال جی دارای قابلیتی به نام یخ زدایی است که یخ را از سطح مواد غذایی پاک می کند.

این قابلیت که به عمل دیفراست نیز معروف است توسط دکمه روی صفحه نمایش دستگاه که معمولا به شکل برف یا قطره آب است در دسترس است.

توجه داشته باشید که با توجه به نوع مواد غذایی که قصد یخ زدایی از آن ها را دارید، زمان یخ زدایی متفاوت خواهد بود؛ اگر نتوانستید زمان مناسب برای یخ زدایی ماده غذایی موردنظرتان را متوجه شوید، کافیست که بر روی حالت Auto Defrost کلیک کنید تا دستگاه به صورت خودکار فرآیند یخ زدایی را انجام دهد.

دلیل روشن‌نشدن سولاردام ال جی چیست؟

What is the reason for not turning on the LG Solardam

اگر اولین‌بار است که از دستگاه سولاردام ال جی استفاده می‌کنید، قبل از تماس با کارشناسان برای عیب‌یابی سولاردام ال جی، دفترچه‌ی راهنمای آن را به‌دقت مطالعه کنید. درصورتی‌که پس از مطالعه هم موفق به روشن‌کردن دستگاه نشدید، بررسی موارد زیر را پیشنهاد می‌کنیم:
۱. برای روشن‌شدن دستگاه سولاردام ال جی قفل کودک فعال نباشد. (اگر با انتخاب کلیدها، پیغام L را مشاهد کردید، کلید Stop/Clear را 5 ثانیه نگه دارید تا از حالت قفل خارج شود)
۲. سیم و پریز برق را به‌خوبی بررسی کنید. دستگاه باید مستقیما به یک پریز مستقل وصل باشد.
درصورتی‌که در این دو حالت مشکلی نبود، برای عیب‌یابی سولاردام ال جی نیازمند یک تعمیرکار حرفه‌ای در منزل هستید.

چرا لامپ داخل سولاردام ال جی روشن نمی‌شود؟

به طور معمول زمانی که دستگاه به برق وصل است و برنامه‌ای به دستگاه داده نشده، لامپ خاموش است. درصورتی‌که درب دستگاه باز شود، لامپ به‌صورت خودکار روشن می‌شود. همچنین، زمانی که برنامه‌ای به دستگاه می‌دهید، لامپ دستگاه روشن خواهد شد.
اگر حین کار با دستگاه، لامپ روشن نشد، ممکن است لامپ دستگاه سولاردام ال جی سوخته باشد. برای تعویض لامپ از افراد متخصص کمک بگیرید.

دلیل قطع‌شدن آهنگ سولاردام ال جی چیست؟

در زمان استفاده از دستگاه، هر یک از دکمه‌ها دارای آهنگ یا بوق هستند. به دلایل مختلفی ممکن است این صداها قطع شود. اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، برای بررسی و عیب‌یابی سولاردام ال جی با متخصصان مربوطه تماس بگیرید.

چرا سولاردام ال جی غذا را خوب گرم نمی‌کند؟

یکی از ایرادات رایج سولاردام، گرم‌نشدن غذاست. این مشکل می‌تواند به علت خرابی قطعات مختلفی مانند مگنترون، خازن، دیود، برد الکتریکی یا ترانس‌های ولتاژ باشد. در برخی موارد هم وجود آلودگی‌های ناشی از چربی غذا در فضای داخلی دستگاه سولاردام یا خرابی درب دستگاه مانع گرم‌شدن غذا می‌شود.
نوع و حجم موادغذایی مصرفی هم حائز اهمیت است. به‌عنوان‌مثال، غذاهای مایع در زمان کمتری گرم می‌شوند؛ ولی غذاهای پرچرب زمان بیشتری برای گرم‌شدن نیاز دارند.
اگر با بررسی موارد بالا مشکل رفع نشد، با نمایندگی های ال جی تماس بگیرید و درخواست کنید فردی را برای عیب‌یابی سولاردام ال جی اعزام کنند.

علت خارج‌شدن دود از سولاردام ال جی چیست؟

در بیشتر موارد به علت آلودگی ناشی از باقی‌مانده‌ی غذاها یا لکه‌های چرب در فضای داخلی دستگاه، زمان اجرای برنامه، دود از دستگاه خارج می‌شود. معمولا با تمیزکردن بدنه‌ی داخلی و توری سقف مشکل رفع خواهد شد. درصورتی‌که با این اقدامات مشکل همچنان پابرجا بود، برای عیب‌یابی سولاردام ال جی توسط کارشناسان اقدام کنید.

چرا سولاردام ال جی جرقه می‌زند؟

Why does the LG Solardam spark

جرقه‌زدن دستگاه‌ها موضوعی ترسناک است؛ ولی با رعایت نکات مختلف می‌توان در منزل این مشکل را حل کرد. اگر دستگاه سولاردام ال جی شما ّجرقه می‌زند، به موارد زیر توجه کنید:
۱. یکی از دلایل جرقه‌زدن دستگاه استفاده از ظروف فلزی یا ظروفی با تزئینات آبکاری است. بهتر است برای گرم‌کردن غذا از ظروف سرامیکی و چینی استفاده کنید. برخی از ظروف پلاستیکی هم در دستگاه سولاردام ال جی قابل‌استفاده‌اند.
۲. از لوازم جانبی دستگاه و پایه‌های بلند و کوتاه، متناسب با برنامه استفاده کنید. استفاده از سه‌پایه به دلیل داشتن پین در پایه‌ها موجب ایجاد جرقه می‌شود.
۳. چربی‌های باقی‌مانده از غذاهای قبلی و آلودگی فضای داخلی، در زمان استفاده از دستگاه، ایجاد جرقه می‌کند. از تمیز بودن استیل‌ها و وسایل داخل دستگاه اطمینان حاصل کنید.
۴. ظرف‌های لب‌پر در دستگاه ایجاد جرقه می‌کنند.
درصورتی‌که همه‌ی موارد بالا را رعایت کردید و باز هم با جرقه در سولاردام مواجه شدید، به کمک متخصصان، اقدام به عیب‌یابی سولاردام ال جی نمایید. بهتر است قبل از هرگونه اقدامی دستگاه را از برق بکشید.

سولاردام ال جی در حال بخارپز جرقه می‌زند، علت چیست؟

در این حالت، مشکل مربوط به درب بخارپز است که باید تعویض شود.

علت بوی بد داخل سولاردام چیست؟

به دلایل مختلف دستگاه می‌تواند بوی نامطبوعی ایجاد کند. اگر دستگاه را به‌تازگی خریده و راه‌اندازی کرده‌اید، در دفعات اول یا دوم بوی نامطبوع، طبیعی است که با استفاده‌ی بیشتر میزان بو کم شده و از بین می‌رود. برخی اوقات هم به دلیل باقی‌ماندن لکه و چربی غذا در دیواره‌ها و سقف فضای داخلی دستگاه، بوی نامطبوع ایجاد می‌شود. در این حالت، یک ظرف آب را به مدت 10 دقیقه در حالت گریل قرار دهید. بعد از اینکه آب به جوش آمد، فضای داخلی دستگاه را با دستمال نخی بی‌ بو تمیز کنید.
اگر بوی نامطبوعی که به مشامتان می‌رسد، بوی سیم سوخته به همراه دود باشد، دستگاه نیاز به بررسی دارد. در این صورت برای عیب‌یابی سولاردام ال جی با متخصصان تماس بگیرید.

چرا سولاردام ال جی آلارم می‌دهد؟

در هنگام استفاده از دستگاه سولاردام ال جی ممکن است با هشدارهای (آلارم‌های) مختلفی مواجه شوید که هر یک مربوط به بخشی از دستگاه باشد. آلارم‌هایی که توسط دستگاه اعلام می‌شود، اصولا مربوط به برنامه‌ی پختن، گرم‌کردن یا یخ‌زدایی غذاست. در این حالت باید غذا را برگرداند یا هم زد. به‌عنوان‌مثال، در برنامه‌ی یخ‌زدایی، وقتی زمان تعریف‌شده برای برنامه به نیمه می‌رسد، دستگاه آلارم می‌دهد. در این حالت باید غذا را برگردانید تا یخ‌زدایی نیمه دیگر غذا صورت گیرد.

دلیل کار نکردن گریل سولاردام چیست؟

علت کار نکردن گریل سولاردام را باید به‌صورت تخصصی بررسی کرد. به همین دلیل ابتدا باید عیب‌یابی سولاردام ال جی به‌خوبی توسط متخصصان صورت گیرد تا بعد از مشخص‌شدن علت، اقدام به تعمیر دستگاه کنند. از دلایل عمده‌ی کار نکردن گریل سولاردام می‌توان به معیوب شدن ترموستات، مشکل در برد الکترونیکی و خراب‌شدن المنت‌های سولاردام اشاره کرد.

چرا کلیدهای سولاردام کار نمی‌کنند؟

قبل از هرگونه اقدامی دقت کنید که برای اجرای یک برنامه، دکمه‌ای را به‌اشتباه نزده باشید. چندین مرتبه دکمه‌ی Stop/Clear را فشار دهید تا برنامه‌ی قبلی از حافظه پاک شود. دستگاه را از پریز بکشید و بعد از چند دقیقه مجدد به برق وصل کنید.
همچنین دقت کنید که قفل کودک فعال نباشد. در حالت قفل، صفحه‌نمایش دستگاه حرف L را نمایش می‌دهد. برای خارج‌شدن از این حالت کلید Stop/Clear را به مدت 5 ثانیه نگه دارید. اگر با انجام موارد بالا، همچنان دکمه‌ها کار نکردند، جهت عیب‌یابی سولاردام ال جی با متخصصان تماس بگیرید.

چرا سولاردام ال جی بعد از اتمام کار خاموش نمی‌شود؟

در زمان اجرای برنامه‌ای در دستگاه سولاردام، فن خنک‌کننده شروع به کار می‌کند. بعد از خاموش‌شدن دستگاه، فن برای دقایقی همچنان روشن می‌ماند. در این حالت، همه‌ی بخش‌های دستگاه خاموش هستند و نمایشگر علامت صفر یا ساعت را نشان می‌دهد.

چرا در حالت گریل، المنت سقف سولاردام کار نمی‌کند؟

در حین استفاده از برنامه‌ی پخت ترکیبی، المنت گریل ممکن است خاموش شده و دوباره روشن شود. همچنین در برنامه‌ی فر نوری سولاردام، فقط گریل 1 روشن می‌شود و گریل‌های 2 و 3 خاموش می‌مانند.
درصورتی‌که گریل‌ها در هیچ‌یک از موارد روشن نشدند، دستگاه نیاز به بررسی تخصصی دارد. در این مورد جهت عیب‌یابی سولاردام ال جی با کارشناسان تماس بگیرید.

سینی سولاردام نمی‌چرخد، علت چیست؟

درصورتی‌که سینی سولاردام حرکت نکرد، ابتدا موارد زیر را به‌دقت بررسی کنید:
۱.  سینی را به‌درستی روی شفت (جایگاهی که سینی روی آن قرار می گیرد) قرار دهید.
۲. مسیر چرخ‌های زیر سینی را به‌خوبی تمیز کنید؛ زیرا ممکن است توسط ذرات و چربی غذا آلوده شده باشد.
اگر با رعایت موارد فوق، سینی همچنان نمی‌چرخید، برای بررسی دقیق‌تر و عیب‌یابی سولاردام ال جی با نمایندگی‌های این برند تماس بگیرید.

سولاردام ال جی در حین کار خاموش می‌شود

LG Solardam turns off during operation

وقتی دستگاه برای طولانی‌مدت مشغول اجرای برنامه باشد، در حین استفاده خاموش می‌شود. یا ممکن است فاصله‌های استاندارد درباره‌ی محل قرارگیری دستگاه به‌خوبی رعایت نشده باشد. فاصله‌ی 30 سانتی‌متری از سقف، 10 سانتی‌متری از پشت و 15 سانتی‌متری از طرفین فاصله‌های استانداری هستند که باید رعایت شوند.
علت دیگر می‌تواند قرارگرفتن دستگاه سولاردام در کنار وسیله‌ی گرمایشی باشد. همچنین، اگر پریز استاندارد نبوده یا به سه‌راهی سالم وصل نباشد، احتمال خاموش‌شدن دستگاه وجود دارد. در برخی مواقع در زمان اوج مصرف برق، به علت افت ولتاژ ممکن است دستگاه از کار بیفتد.
در بعضی از برنامه‌ها مانند یخ‌زدایی یا پخت ترکیبی، بعد از اینکه زمان به نیمه رسید، دستگاه با اعلام بوق متوقف می‌شود. در این حالت باید غذا را برگردانید یا هم بزنید. درصورتی‌که همه‌ی موارد فوق را رعایت کرده‌اید؛ ولی دستگاه همچنان غیرفعال است، برای عیب‌یابی سولاردام ال جی با متخصصان تماس بگیرید.

چه ظروفی را نمی‌توان در دستگاه استفاده کرد؟

هنگام استفاده از برخی ظروف احتمال ایجاد جرقه وجود دارد. ظروفی که در ادامه نام می‌بریم، در سولاردام ال جی قابل‌استفاده نیستند:
ظروف فلزی اعم از ظروف آلومینیومی، استیل، چدن، روحی، برنجی، مسی، فویل، ظروف غذاهای آماده، قوطی‌های کنسرو، کریستال‌های تراش‌خورده، تفلون.
همچنین مواردی مانند زرورق ساندویچ، قوطی‌های کنسرو و کاغذهای کره را به‌هیچ‌عنوان در دستگاه سولاردام قرار ندهید.

علت ترکیدن تخم‌مرغ در دستگاه چیست؟

هنگام استفاده از دستگاه سولاردام برای پخت غذاهای غشادار، بهتر است قبل از قراردادن آن‌ها در دستگاه، غشا را با چنگال سوراخ کنید. در غیر این صورت ترکیده و کثیفی زیادی داخل دستگاه ایجاد می‌کند.
آلودگی ناشی از ترکیدن تخم‌مرغ به حدی است که برای تمیزکردن فضای داخلی دستگاه نمی‌توان به یک دستمال اکتفا کرد. درنتیجه‌ی آسیب این اتفاق، برای تعمیر سولاردام ال جی، باید دستگاه را به تعمیرگاه ارسال کنید.

چرا از زیر دستگاه هوای گرم خارج می‌شود؟

در حالت طبیعی از قسمت پایین و اطراف دستگاه مقداری هوای گرم خارج می‌شود. هنگام استفاده از دستگاه، فن تعبیه‌شده در آن، هوای گرم داخل را از پشت و زیر دستگاه خارج می‌کند. به همین دلیل خروج هوای گرم از پایین و اطراف دستگاه امری طبیعی است.
شدت گرما در قسمت پایین دستگاه بیشتر حس می‌شود و علت آن برخورد هوای گرم خارج‌شده از دستگاه و ترکیب آن با سطحی است که دستگاه روی آن قرار دارد. در این حالت افراد گرمای بیشتری حس می‌کنند.

در آخر، برای عیب‌یابی سولاردام ال جی چه باید کرد؟

در این مقاله، مشکلات رایج مایکروفر و سولاردام ال جی و نکاتی کلیدی برای عیب‌یابی سولاردام ال جی مطرح شد. اغلب این مشکلات مربوط به ناآگاهی افراد از بایدونبایدهای دستگاه است. قبل از شروع کار با دستگاه سولاردام ال جی بهتر است در ابتدا به طور کامل، دفترچه‌ی راهنما را مطالعه کرده؛ سپس اقدام به استفاده از آن نمایید.
اگر در فرایند استفاده از دستگاه مایکروفر و سولاردام ال جی، به مشکل خوردید، از مطالب ارائه‌شده در این مقاله استفاده کنید. اگر مشکل پیش‌آمده برای دستگاه شما چیزی فراتر از مشکلات رایج سولاردام ال جی بود، جهت عیب‌یابی سولاردام ال جی با تعمیرات لوازم خانگی کاردون تماس بگیرید تا پیش از هر اقدامی از کارشناسان کاردون مشاوره بگیرید. ولی به یاد داشته باشید قبل از تماس با کارشناسان، حتما دستگاه را از پریز جدا کرده باشید.

سوالات متداول

اگر سولاردام در حین کار خیلی گرم شود، دستگاه خودبه‌خود خاموش می‌شود. ایراد در پریز برق و همچنین برد دستگاه نیز از دیگر عوامل خاموش شدن ناگهانی سولاردام الجی حین کار است.اگر سولاردام در حین کار خیلی گرم شود، دستگاه خودبه‌خود خاموش می‌شود. ایراد در پریز برق و همچنین برد دستگاه نیز از دیگر عوامل خاموش شدن ناگهانی سولاردام الجی حین کار است.

مهم‌ترین دلیل جرقه زدن سولاردام ال جی قراردادن ظروف فلزی داخل دستگاه است. وجود کثیفی و چربی داخل سولاردام ال جی نیز می‌تواند علت جرقه زدن سولاردام باشد. به جز این موارد سولاردام ال جی به علت خرابی مگنترون جرقه می‌زند که در این صورت باید توسط تکنسین بررسی شود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

10 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الماسی
4 ماه قبل

سلام شبتون بخیر سولاردم من درشو بازکردم وقتی درب رو بستم خودش شروع به کارکرد ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  الماسی
4 ماه قبل

باسلام
میکروسوئیچ درب ایراد دارد. برای تعمیر می توانید با شماره 1604 در تماس باشید.
باتشکر

پگاه
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر قبلاً از سولاردم استفاده میکردم بعد اتمام کار بوق میزد یا حین بخارپز و یخ دایی هشدار میداد بوق میزد که غذا رو برگردانیم الان مدتی که دیگه بوق نمیزنه هشدار نمیده علت چیست؟؟؟!!!

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  پگاه
4 ماه قبل

باسلام
یکی از قطعات برد دچار فرسایش شده است و نیاز به تعمیر دارد . برای راهنمایی بیشتر با شماره 1604 در تماس باشید.
باتشکر

سام
3 ماه قبل

با سلام.مایکرو سولاردام الجی من کار نمیکنه،گرم نمیکنه اصلأ.ولی کانوکشن و باقی موارد درسته.ده ساله ازش استفاده میکنم.مشکل از کدام قسمت میتونه باشه؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  سام
3 ماه قبل

باسلام
احتمالا مگنترون دستگاه آسیب دیده است برای عیب یابی دقیق تر با شماره 1604 در تماس باشید.
باتشکر

Sara
3 ماه قبل

سلام و وقت بخیر
من امشب بعد استفاده از برنامه بخارپز در سولاردام ال جی متوجه شدم دستگاه خیلی داغ شده و‌المنت زیر سینی فلزی قرمز بود.بعد دوباره که غذا گرم کردم و همین جوری شد در صورتی که قبلاً این جوری نمیشد
ممنون میشم راهنمایی کنید

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط Sara
پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  Sara
3 ماه قبل

باسلام
علت های متفاوتی دارد از جمله خرابی فن، خرابی سنسور حرارتی و… برای عیب یابی دقبق تر با شماره 1604 در تماس باشید.
باتشکر

سعید طاهرزاده
3 ماه قبل

سلام
خسته نباشید
با سولاردوم ال جی با مایکرو در حال کار بودم مثل همیشه که صدای تاق داد و مایکرو دیگر کار نمیدهد و گرم نمیکند . علت چیست ؟
با تشکر

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط سعید طاهرزاده
پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  سعید طاهرزاده
3 ماه قبل

باسلام
علت های متفاوتی دارد از جمله خرابی مگنترون، خرابی برد و… برای عیب یابی دقبق تر با شماره 1604 در تماس باشید.
باتشکر