لوگوی کاردون

دستور پخت ماهی در سولاردام

Fish recipe in Solardam
فهرست محتوا

پخت و پز با اجاق سولاردام تحول بزرگی در طرز تهیه وعده‌های غذایی ایجاد کرده است. مثلا پخت ماهی در سولاردام روشی بسیار سریع و آسان برای تهیه یک وعده غذای دریایی خوشمزه و مغذی خواهد بود. دستور پخت ماهی در سولاردام بسیار ساده و راحت است و نتیجه کار نیز بسیار رضایت‌بخش خواهد بود.

مواد لازم برای پخت ماهی در سولاردام

Ingredients for cooking fish in Solardam

برای پخت ماهی در سولاردام به مواد زیر نیاز خواهید داشت. البته این مقدار مواد اولیه برای چهار نفر مناسب است. اما شما با توجه به تعداد نفرات می‌توانید آن‌ها را کم و زیاد کنید.

  • 4 تکه فیله ماهی
  • نمک، فلفل سیاه و پودر سیر به مقدار نیاز
  • ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه ماهی سالمون در سولاردام

سالمون یک نوع ماهی پرورش یافته در آب‌های شور و شیرین است که از خانواده سالمونیدها محسوب می‌شود. این ماهی گوشت خوشمزه‌ای دارد و سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ است که برای سلامتی قلب و مغز مفید خواهد بود. دستور پخت ماهی در سولاردام (سالمون) بسیار ساده و راحت و شامل مراحل زیر است.

  • ابتدا نمک، فلفل سیاه و پودر سیر را بر روی فیله‌های ماهی سالمون بپاشید.
  • کف یک ظرف پیرکس لبه‌دار را آغشته به روغن کنید.
  • پس از چند دقیقه، فیله‌های ماهی سالمون را روی ظرف پیرکس قرار دهید.
  • حالا سولاردام را روی سیستم پخت ترکیبی مایکرو و گریل قرار دهید.
  • دمای سولاردام باید ۳۶۰ وات و زمان پخت آن ۸ الی ۱۰ دقیقه باشد.
  • ظرف پیرکس را روی یک سه پایه بلند و بدون درپوش در درون سولاردام بگذارید تا آماده شود.

در صورت دلخواه می‌توانید ماهی‌ها را پس از پخت به مدت ۳ الی ۴ دقیقه گریل کنید. با این کار ماهی‌ها به صورت برشته و طلایی در می‌آیند. حالا خوراک ماهی سالمون خوشمزه و مقوی شما آماده میل کردن است! پیشنهاد می کنیم برای رفع مشکلات سولاردام خود از سرویس تعمیرات سولاردام کاردون استفاده نمایید.

طرز تهیه ماهی قزل‌آلا در سولاردام

How to prepare salmon in Solardam

قزل‌آلا یک نوع ماهی آب شیرین است که در آب‌های سرد و شفاف پرورش می‌یابد. این ماهی از خانواده سالمونیدها بوده و گوشتی بسیار خوشمزه و با ارزش غذایی بالا دارد. از ماهی قزل‌آلا به عنوان منبع عالی پروتئین و اسیدهای چرب امگا-۳ و امگا-۶ یاد می‌شود. دستور پخت ماهی در سولاردام (قزل‌آلا) به شرح زیر است.

  • ابتدا مخلوط نمک، فلفل سیاه و پودر سیر را بر روی فیله‌های ماهی قزل‌آلا بمالید.
  • کف یک ظرف پیرکس لبه‌دار را آغشته به روغن کنید.
  • پس از چند دقیقه، فیله‌های ماهی قزل‌آلا را روی ظرف پیرکس بچینید.
  • حالا سولاردام را روی سیستم پخت ترکیبی مایکرو و گریل تنظیم کنید.
  • دمای سولاردام را روی ۳۶۰ وات و زمان پخت آن را ۸ الی ۱۰ قرار دهید.
  • ظرف فیله‌های ماهی قزل‌آلا را روی یک سه‌پایه بلند و بدون درپوش در درون سولاردام بگذارید.

اگر خوراک ماهی قزل‌آلای خود را به صورت برشته و طلایی رنگ دوست دارید، می‌توانید آن را در سولاردام گریل کنید. برای این کار باید سولاردام را پس از پخت ماهی‌ها روی حالت گریل قرار دهید. خوراک ماهی سولاردام پس از ۳ الی ۴ دقیقه کاملا برشته شده و آماده میل کردن است.

معرفی انواع چاشنی‌ها و سبزیجات مناسب برای پخت ماهی

Introducing all kinds of seasonings and vegetables suitable for cooking fish

ماهی یک پروتئین فوق‌العاده است که به‌آسانی می‌توان آن را در سولاردام تهیه کرد. اما کلید درست کردن یک ماهی خوشمزه در چاشنی‌ها و سبزیجاتی است که برای تکمیل طعم آن استفاده می‌شود. در اینجا چند چاشنی و سبزیجات معرفی می‌شود که به‌ویژه برای دستور پخت ماهی در سولاردام مناسب هستند.

چاشنی‌ها

آب‌لیمو یکی از رایج‌ترین چاشنی‌های مورد استفاده برای پخت ماهی است. لیمو طعم روشن و تازه‌ای به ماهی می‌بخشد و به کاهش بوی ماهی کمک می‌کند. گیاهانی مانند شوید، جعفری و ترخون نیز چاشنی‌های عالی به همراه آب‌لیمو و خوراک ماهی هستند.

سیر و پیاز چاشنی‌های ضروری برای پخت ماهی هستند که طعمی عمیق و لذیذ به آن اضافه می‌کنند. از سبزیجات معطر دیگر مانند فلفل دلمه‌ای، هویج و کرفس نیز می‌توان برای افزودن بافت و طعم به دستور پخت ماهی در سولاردام استفاده کرد. این سبزیجات را می‌توان قبل از افزودن به ماهی به صورت ریز خرد کرد و تفت داد. همچنین می‌توان آن‌ها را به صورت نازک برش داد و قبل از پخت روی ماهی پاشید.

چاشنی‌هایی مانند زیره، گشنیز و پاپریکا هم می‌توانند طعمی گرم و پیچیده به ماهی اضافه کنند. در حالی که گیاهانی مانند آویشن، رزماری و پونه کوهی می‌توانند رایحه‌ای معطر به ماهی ببخشند. ادویه‌های تند مانند پودر چیلی، فلفل قرمز و فلفل سیاه هم معمولا در دستورالعمل پخت ماهی وجود دارند. این فلفل‌ها برای کسانی عالی هستند که کمی گرما را در غذاهای خود دوست دارند.

سبزیجات

علاوه بر چاشنی‌ها، سبزیجات نقش مهمی در دستور پخت ماهی در سولاردام دارند و رنگ، بافت و طعم را به غذا اضافه می‌کنند. سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی، کدو سبز و بادمجان را می‌توان در کنار ماهی در سولاردام قرار دارد تا یک ترکیب شیرین و رنگارنگ به خوراک اضافه شود. سبزیجات برگدار مانند اسفناج، کلم پیچ و آرگولا را می‌توان تفت داد و در کنار ماهی سرو کرد.

سبزیجات ریشه‌دار مانند سیب‌زمینی، هویج و ازگیل هم به صورت برشته یا له شده و در کنار ماهی قابل سرو هستند. از دیگر سبزیجات مانند قارچ، مارچوبه و لوبیا سبز هم می‌توان به صورت تفت داده یا بخارپز به عنوان غذای جانبی در کنار ماهی سرو کرد و طعمی جالب را به غذا اضافه نمود.

سوالات متداول

زمان پخت ماهی در سولاردام به صورت تقریبی و در دمای ۳۶۰ درجه سانتی‌گراد ۸ الی ۱۰ دقیقه است. ضمنا ۳ الی ۴ دقیقه برای گریل کردن ماهی زمان لازم است.

بله با استفاده از سیستم پخت گریل در سولاردام می‌توان ماهی را به صورت کبابی تهیه کرد.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عباسزاده
19 روز قبل

با سلام سولار تمام دیجیتال بدون ولوم دلمونتی هست باید روی چند دقیقه یا چند گرم بزارم تا ماهی اماده بشه چون درجه سانتی گراد نداره

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  عباسزاده
3 روز قبل

باسلام
تمامی مدل های سولاردام موارد گفته شده را دارند لطفا دفترچه راهنما دستگاه را بررسی نمایید.