لوگوی کاردون

دستور پخت مرغ و بیسکوییت در سولاردام

Recipe for chicken and biscuits in Solardam
فهرست محتوا

سینه مرغ و بیسکوییت ترد، دو ماده اصلی هستند که در دستور پخت مرغ و بیسکوییت در سولاردام به کار می‌روند. این خوراک خوشمزه به‌ویژه برای میهمانی‌ها و جشن‌ها، بسیار تنوع‌بخش خواهد بود. طرز تهیه مرغ و بیسکوییت در سولاردام بین 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد.

مواد لازم برای پخت مرغ و بیسکوییت در سولاردام

Ingredients for cooking chicken and biscuits in Solardam

مواد لازم برای 6 تا 8 نفر، شامل موارد زیر هستند:

  • سینه مرغ: 600 الی 700 گرم
  • بیسکوییت: 7 تا 8 عدد
  • پنیر پیتزا: 200 گرم
  • کنسرو قارچ: قوطی (250 گرم)
  • زعفران آب کرده: 2 قاشق غذاخوری
  • سبزیجات مخلوط شامل نخودفرنگی، ذرت و هویج: 300 گرم
  • پیاز: 1 عدد
  • کره: 25 گرم
  • پودر تخم گشنیز: به میزان لازم
  • پودر سیر: به میزان لازم
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه مرغ و بیسکوییت ساده در سولاردام

طبق دستور زیر، ابتدا مرغ و سبزیجات را هرکدام به‌طور جداگانه روی قدرت 900 داخل سیستم مایکرو می‌پزیم (مرحله 1). سپس مطابق با طرز تهیه مرغ و بیسکوییت در سولاردام که در ادامه بیان می‌شود، مواد را با هم ترکیب می‌کنیم و بار دیگر داخل دستگاه حرارت می‌دهیم.

مرحله اول: پخت مرغ و سبزیجات

  1. سینه مرغ را با نوک چاقو شکاف می‌دهیم. یک یا دو شکاف کافی است تا حرارت بتواند بهتر به درون آن نفوذ کند.
  2. مرغ را با میزان دلخواه نمک، فلفل، پیاز خلالی و آب داخل ظرف درپوش‌دار می‌گذاریم. ظرف را درون سیستم مایکرو قرار می‌دهیم و آن را روی قدرت 900 وات تنظیم می‌کنیم.
  3. مرغ به همراه مواد به مدت 12 تا 15 دقیقه داخل مایکرو می‌پزد. دقیق بودن زمان برای طرز تهیه مرغ و بیسکوییت در سولاردام بسیار مهم است. پس از اتمام این زمان، مرغ را از مایکرو درمی‌آوریم، ریش‌ریش می‌کنیم و کنار می‌گذاریم.
  4. سبزیجات شامل نخودفرنگی، ذرت و هویج نگینی را همراه آب درون ظرف درپوش‌دار قرار می‌دهیم. ظرف را به مدت 7 تا 9 دقیقه داخل سیستم مایکرو با قدرت 900 وات می‌گذاریم تا محتویات آن بپزند. آنگاه آن‌ها را درمی‌آوریم و کنار می‌گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب و حرارت مواد

  1. دستگاه را با سیستم کانوکشن 200 درجه سانتی‌گراد گرم می‌کنیم.
  2. سینه مرغ پخته به همراه مواد را با سبزیجات پخته ترکیب می‌کنیم. سپس قارچ، پودر تخم گشنیز، کره، پودر سیر و زعفران آب کرده را به آن‌ها می‌افزاییم. همه مواد را در ظرفی می‌ریزیم و کاملا مخلوط می‌کنیم.
  3. در مرحله بعد، طبق دستور پخت مرغ و بیسکوییت در سولاردام، مواد مخلوط بالا را در ظرف پیرکس که از قبل چرب شده است، می‌ریزیم. روی مواد را با پنیر پیتزای رنده شده و سپس با بیسکوییت پوشش می‌دهیم.
  4. ظرف پیرکس را بدون درپوش، داخل دستگاه گرم شده (دما 200 درجه سانتی‌گراد) روی سه‌پایه کوتاه می‌گذاریم. 10 تا 12 دقیقه صبر می‌کنیم تا رنگ بیسکوییت‌ها طلایی شود. حالا خوراک ما آماده است.

طرز تهیه مرغ و بیسکوییت با سس قارچ در سولاردام

اگر می‌خواهیم خوراک مرغ و بیسکوییت خود را بدون سبزیجات و با تاکید بیشتر بر طعم قارچ آماده کنیم، استفاده از سس قارچ بهترین گزینه خواهد بود. بدین منظور، می‌توانیم به دلخواه، سبزیجات را از رسپی حذف کنیم یا کاهش دهیم و در عوض، روی قارچ‌ها بیشتر متمرکز می‌شویم. آشنایی با طرز تهیه سس قارچ، نخستین گام از فرآیند طرز تهیه مرغ و بیسکوییت در سولاردام با سس قارچ است.

جهت تهیه سس قارچ، ابتدا قارچ‌ها را روی ماهی‌تابه جداگانه تفت می‌دهیم تا رنگ طلایی پیدا کنند. سپس میزان دلخواه، خامه و پنیر پارمسان به آن می‌افزاییم. مخلوط حاصل باید کمی داخل ماهی‌تابه قل بخورد تا غلظت پیدا کند. پس از آماده شدن سس قارچ، دستور پخت مرغ و بیسکوییت در سولاردام را طبق مراحل بالا پیش می‌بریم. سس قارچ هنگام سرو خوراک مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای رفع مشکلات و انجام تعمیرات سولاردام خود می توانید از سرویس تعمیر سولاردام کاردون استفاده کنید.

طرز تهیه مرغ و بیسکوییت با سبزیجات در سولاردام

جهت تهیه این خوراک با سبزیجات، می‌توانیم تنوع سبزیجاتمان را بالا ببریم. به‌جز هویج، ذرت و نخودفرنگی، می‌توانیم موارد بیشتری را به دستور پخت مرغ و بیسکوییت در سولاردام اضافه کنیم. سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم بروکلی، میوه‌هایی مانند گوجه‌فرنگی و لیمو و ادویه‌هایی مانند فلفل، زردچوبه و دارچین، بدین منظور مناسب خواهند بود.

معرفی انواع بیسکوییت مناسب برای مرغ و بیسکوییت

جهت تهیه خوراک مرغ و بیسکوییت، انواع بیسکویت ترد و ساده فروشگاهی مناسب خواهند بود. همچنین می‌توانیم خودمان در کنار یادگیری طرز تهیه مرغ و بیسکوییت در سولاردام، با طرز تهیه بیسکوییت نیز آشنا شویم و آن را آماده کنیم. مواد زیر برای تهیه بیسکوییت لازم هستند:

  • 2 فنجان آرد
  • 1 قاشق چایخوری نمک
  • 8 قاشق غذاخوری کره
  • 1 قاشق چایخوری شکر
  • 1 قاشق چایخوری بکینگ پودر
  • سه‌چهارم فنجان ماءالشعیر
  • نصف فنجان جعفری خردشده
  • 1 عدد تخم‌مرغ

نمک، شکر و بکینگ پودر را کاملا با هم مخلوط می‌کنیم. سپس کره را می‌افزاییم و آن را مخلوط می‌کنیم تا مواد یکدست شوند. سپس ماءالشعیر را با سرعت کم به این مواد می‌افزاییم و ترکیب می‌کنیم. در انتها، جعفری باید به این مواد اضافه شود. حالا خمیر ما به دست می‌آید.

خمیر حاصل را روی یک سطح، صاف می‌کنیم و سپس به شکل دایره‌های کوچک درمی‌آوریم. تخم‌مرغ را می‌شکنیم و آن‌قدر مخلوط می‌کنیم تا یکدست شود. سپس روی خمیرها را با مایع تخم‌مرغ آغشته می‌سازیم. سپس آن‌ها را با حرارت 200 درجه سانتی‌گراد داخل دستگاه می‌گذاریم تا آماده شوند.

سوالات متداول

انواع بیسکوییت فروشگاهی که ترد باشد، برای دستور پخت مرغ و بیسکوییت در سولاردام مناسب خواهد بود. همچنین می‌توانیم بیسکوییت‌های خانگی آماده کنیم.

جهت فریز کردن خوراک مرغ و بیسکوییت، ابتدا صبر می‌کنیم تا خوراک خنک شود. سپس آن را درون کیسه‌های فریزر، ظروف محکم یا بسته‌بندی‌های پلاستیکی مناسب داخل فریزر یخچال قرار می‌دهیم. بدین ترتیب، خوراک مرغ و بیسکوییت ما حداقل تا 3 ماه دیگر، خاصیت خود را از دست نخواهد داد.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها