لوگوی کاردون

آشپزی با سولاردام، غذاهایی که می‌توان با سولاردام پخت

آشپزی با سولاردام
فهرست محتوا

زندگی مدرن، نیاز به لوازم خانگی مدرن هم دارد. مایکروویو سولاردام، یک دستیار آشپز کارآمد با تکنولوژی منحصربه‌فرد است که اگر کار با آن را یاد بگیرید، آشپزی را برای شما راحت‌تر خواهد کرد. به این ترتیب، دیگر لازم نیست ساعت‌ها وقت باارزش خود را صرف پخت‌و‌پز کنید. در عین حال، طعم و کیفیت غذا در این دستگاه بهتر حفظ می‌شود. این دستگاه، با همه کارایی‌هایی که دارد، دستگاه گران و حساسی است و باید به دقت نگهداری و استفاده شود. در ادمه، به معرفی سولاردام و نحوه‌ی آشپزی و پخت غذا در مایکروویو خواهیم پرداخت.

سولاردام چیست؟

بیایید اول یک تعریف کلی از مایکروویو سولاردارم داشته باشیم. مایکروفر سولاردام، نوعی فر برقی است که می‌تواند با استفاده از انرژی گرمایی حاصل از امواج مایکروو و امواج گرمایشی نوری باعث پخت موادغذایی شود. علاوه بر این، سولاردام قابلیتی به نام کانوکشن دارد که با ایجاد هوای گرم و خشک، این دستگاه را به یک فر تبدیل می‌کند.
دستگاه مایکروویو که به اشتباه رایج به آن ماکروفر یا مایکروفر نیز می‌گویند، اختراع دکتر پرسی اسپنسر است. فناوری سولاردام به شرکت کره‌ای ال جی تعلق دارد. البته امروزه، برندهای پرآوازه دیگری هم هستند که اقدام به تولید این دستگاه کارآمد کرده‌اند. با این همه، چه از نظر کارکرد و چه از نظر ویژگی‌ها، تفاوت‌های عمده‌ای بین این برند و برندهای دیگر مایکروو سولاردام وجود دارد.

سولاردام چگونه کار می‌کند؟

این دستگاه از طریق تولید دو نوع موج، انرژی گرمایی تولید می‌کند: امواج مایکرویو و امواج نوری. مایکرویوها، امواجی با فرکانس بسیار بالا با طول موج کم هستند. در دستگاه مایکروویو، قطعه‌ای به‌نام مگنترون تعبیه‌شده است که می‌تواند امواجی با فرکانس 2450 مگاهرز تولید کند. این امواج با یک مکانیزم مشخص، موجب بالا رفتن دمای موادغذایی و در نتیجه پخت آنها می‌شوند.
امواج گرمایشی نوری، توسط یک هیتر ذغالی در بالای محفظه که نوعی المنت نوری است و یک سیستم مگاهیتر در کف آن تولید می‌شوند. المنت نوری، انرژی گرمایشی را از بالا به موادغذایی می‌تاباند. سیستم مگاهیتر که شامل هیترهای سرامیکی و لامپ هالوژنی است، انرژی گرمایشی نورانی را از پائین به مواد غذایی می‌رساند.

Cooking with Solardam

ترکیب انرژی گرمایشی باعث افزایش دمای موادغذایی به 320 درجه ظرف 5 دقیقه می‌شود. سرعت پخت موادغذایی در دستگاه سولاردام، 1.5 برابر مایکروفرها و 3 برابر فرهای برقی معمولی است. سیستم کانوکشن هم باعث پخت یکنواخت غذاها درون دستگاه سولاردام می‌شود. با چنین تکنولوژی‌هایی، این دستگاه می‌تواند غذاها را با سرعتی بالاتر و با کیفیت بیشتر (حفظ موادمغذی و طعم غذا) آماده کند.

مقایسه سولاردام و مایکروفر

احتمالاً تا این‌جا متوجه بسیاری از فرق‌های سولاردام با مایکروفر شده‌اید. در این قسمت به‌طور خلاصه، این آشتفاوت‌ها را بیان خواهیم کرد:
۱. انرژی گرمایشی مایکروفر از امواج فرکانس بالا با طول موج پائین است. سولاردام، علاوه بر این فناوری، از یک سیستم هیتر ذغالی و یک سیستم مگاهیتر در پائین بهره می‌برد که کارشان تولید امواج گرمایشی نوری می‌باشد. به این ترتیب آشپزی با سولاردام کامل‌تر از مایکروویو است.
۲. محفظه سولاردام برخلاف مایکروفرهای مرسوم که مستطیلی است، شکلی استوانه‌ای و مدور دارد. این شکل باعث انعکاس بسیار بهتر امواج گرمایشی نورانی روی موادغذایی می‌شود.
۳. درب مایکروویوها معمولاً از کنار باز می‌شود. در حالی که درب سولاردام از بالا – پایین باز می‌شود.
۴. سرعت پخت در سولاردام، یک و نیم برابر مایکروفر است. پس آشپزی با سولاردام منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

آشپزی با سولاردام و غذاهایی که می‌توان با سولاردام پخت

آشپزی با سولاردام کار سختی نیست. فقط لازم است عملکردهای مختلف، ویژگی‌ها و برنامه‌های پیش‌فرض دستگاه خود را یاد بگیرید. انواع مختلفی از فر، مایکروفر و سولاردام در بازار وجود دارد که همه همراه با یک دفترچه راهنما و لوازم جانبی مختلف عرضه می‌شوند. قبل از شروع کار با این دستگاه‌ها، لازم است که این دفترچه راهنما را بخوانید تا با بخش‌های مختلف و کارکردهای گوناگونی آنها آشنا شوید. علاوه بر این، شما می‌توانید از تجربیات به‌اشتراک گذاشته‌شده در فضای مجازی برای پختن غذاهای مختلف با سولاردام استفاده کنید.

How does Solardam work

آیا می‌توان هر غذایی را با سولاردام پخت؟

با سولاردام می‌توانید انواع غذاهای فرنگی و ایرانی را بپزید. فقط غذاهایی که نیاز به دیپ فرای (deep fry، سرخ کردن در روغن داغ و فراوان) دارند را نمی‌توان با این دستگاه پخت. با این حال، راه‌هایی هم وجود دارد که می‌توان این مدل غذاها را با روغن‌ کمتر ولی همان طعم و مزه در سولاردام درست کرد. علاوه بر این منطق حکم می‌کند که ماکارونی و پاستا را با همان اجاق گاز بپزید!
شما می‌توانید انواع نان، کیک و شیرینی را در این نوع از اجاق‌ها بپزید. علاوه بر این، دستگاه قابلیت خشک کردن انواع سبزی و میوه خشک، برشته کردن انواع آجیل، یخ‌زدایی و گرم کردن غذا را نیز دارد. از این فر برقی می‌توانید به عنوان جایگزینی برای ذوب کردن موادی مانند شکلات یا ژلاتین به‌روش بن‌ماری و جوش آوردن آب استفاده کنید. در برخی از انواع سولاردام، امکان درست کردن ماست و خمیر نیز وجود دارد. وجود این دستگاه در آشپرخانه، یک نعمت است زیرا می‌تواند کار همه لوازم پخت‌وپز دیگر را انجام دهد!
علی‌رغم صحبت‌هایی که بر عدم امکان پخت و پز با مایکروویو‌ها می‌شود، می‌بینیم که آشپزی با سولاردام امکان‌پذیر است.

Can any food be cooked with Solardam

یک نکته مهم را به‌‌خاطر داشته باشید. مراحل آماده‌سازی غذا برای فر، مایکروفر و سولاردام و حتی بیشتر اوقات اجاق گاز، یکسان است. فقط وقتی موقع پخت می‌رسد، باید مشخص کنید که چه سیستم و برنامه پختی و چه درجه حرارت و زمانی برای پختن آن غذای به‌خصوص در سولاردام نیاز دارید.

برنامه های پخت سولاردام

به‌طور کلی، سولاردام چهار برنامه اصلی برای پخت و پز دارد که عبارتند از:

۱. سیستم مایکرو

برنامه‌های مایکرو برای پخت، تفت دادن و گرم کردن موادغذایی مناسب هستند. سیستم مایکرو، دارای 5 قدرت 900، 600، 360، 180 و 90 وات است. سه قدرت اول، به‌ترتیب معادل شعله زیاد، متوسط و کم اجاق گاز هستند. قدرت 180 وات برای دم دادن غذاها یا زعفران مناسب است. برای نرم کردن خوراکی‌هایی مثل بستنی می‌توانید از قدرت 90 وات این دستگاه استفاده کنید.

۲. سیستم گریل

این سیستم، مناسب برشته کردن غذا است و 5 حالت دارد.
۱. حالت اول یا Gr1، هیتر ذغالی بالا را روشن می‌کند و سطح روی غذا برشته می‌شود.
۲. عملکرد حالت دوم یعنی Gr2 مشابه حالت اول است ولی توان ضعیف‌تری دارد.
۳. در حالت سوم، Gr3، هیتر پائین روشن می‌شود تا زیر غذا برشته گردد. برای این حالت، ظرف غذا را باید روی سینی فلزی دستگاه بگذارید.
۴. حالت چهارم یعنی Gr4، مثل گرم‌کن فر عمل می‌کند و دمای محفظه مدور دستگاه را بین 60 تا 80 درجه سانتی‌گراد نگه می‌دارد. برای این حالت، استفاده از پایه کوتاه همراه دستگاه الزامی است.
۵. حالت آخر یا Gr5، برای عمل تخمیر استفاده می‌شود. دما در Gr5، 40 درجه سانتی‌گراد است و نیاز به پایه کوتاه داریم. همچنین، روی ظرف باید چند لایه سلفون کشیده شود.

Solardam cooking programs

۳. سیستم کانوکشن

این سیستم، دستگاه شما را تبدیل به یک فر برقی معمولی می‌کند. سیستم کانوکشن، برای پیش‌گرمایش دستگاه، پخت انواع کیک و شیرینی و تمام غذاهایی که به فر نیاز دارند، قابل استفاده است.

۴. برنامه‌های پخت ترکیبی

در این برنامه‌ها، همان‌طور که از اسمشان پیدا است، از ترکیب سه سیستم بالا برای پخت غذا استفاده می‌شود و پنح حالت مختلف دارند. این برنامه‌ها نقطه قوت آشپزی با سولاردام است.
۱. در حالت کمبو یک (CO1)، گریل بالا همزمان با سیستم مایکرو کار می‌کنند که یعنی همزمان غذا پخته و روی آن برشته می‌شود.
۲. CO2، ترکیب گریل بالا با مایکروهای توان پائین‌تر است و عملکردی مشابه حالت اول دارد. برای این حالت، ظرف باید روی سه پایه بلند قرار گیرد.
۳. در CO3، گریل پایین و سیستم مایکرو همزمان کار می‌کنند و ظرف غذا باید مستقیم روی سینی فلزی دستگاه قرار بگیرد.
۴. در حالت CO4 که بهترین حالت دستگاه سولاردام است، همزمان دو گریل بالا و پائین، کانوکشن و مایکرو کار می‌کنند. در این حالت نیز، غذا باید مستقیم روی سینی فلزی قرار داده شود.
۵. حالت پنجم که با علامت CO5 مشخص می‌گردد، ترکیب سیستم مایکرو و کانوکشن است و نیاز به سه پایه کوتاه دارد. از این حالت می‌توان برای پخت غذاهای خمیری و کیک استفاده کرد.
علاوه بر این چهار سیستم، سولاردام‌ها دارای سیستم بخارپز و همچنین سیستم یخ‌زدا با چندین برنامه مختلف برای موادغذایی متفاوت نیز هستند. به نسبت مایکروویوهای معمولی از نظر برنامه‌های پخت، کاملاً مشخص است که برتری با سولاردام است.
اگر سری در آشپزی داشته باشید و با این برنامه‌های پخت آشنا شوید، خیلی راحت می‌توانید انواع غذا را با سولاردام بپزید. بیایید ببینیم نحوه پخت غذاهای ایرانی، فرنگی، نان، کیک و شیرینی و حتی ماست در این دستگاه چگونه است.

آشپزی با سولاردام

دستگاه سولاردام، یک منوی ویژه به نام غذای ایرانی یا Persian cook دارد که بسته به مدل دستگاه، چندین مدل غذای ایرانی را می‌توانید با آن درست کنید. دستگاه برای پخت این غذاها، تنها به وزن ماده اصلی نیاز دارد. در بخش آشپزی با سولاردام، دو مدل از غذاهایی را که می‌شود با استفاده از این منو پخت، برای شما بیان کرده‌ایم.

طرز تهیه کباب تابه‌ای با سولاردام

برای این غذای محبوب ایرانی‌ها، به گوشت چرخ‌ کرده، پیاز، نمک، فلفل سیاه، کمی زعفران دم‌کشیده غلیظ نیاز داریم. ابتدا، وزن گوشت را با استفاده از ترازو به‌دست آورید. حالا، پیاز رنده‌شده که آب آن گرفته‌شده است را همراه با ادویه‌ها و زعفران به گوشت اضافه کنید و خوب ورز دهید.

How to prepare pan barbecue with Solardam

کف یک ظرف شیشه‌ای مناسب مایکروفر را با کره یا روغن حیوانی چرب کنید. مواد را داخل آن بریزید و صاف نمایید. با پشت کارد، با فواصل سه سانتی، روی مخلوط گوشتی را برش عرضی دهید.
حالا، وارد منوی Persian cook شوید و کباب را انتخاب کنید. وزن گوشت را وارد نمایید و دکمه استارت را بزنید. برای این منوهای خودکار نیازی به وارد کردن زمان ندارید. دستگاه کار خودش را بلد است! شیوه پخت غذاهایی مانند کوکو سبزی هم به همین شکل است.

طرز تهیه پلو با سولاردام

برای درست کردن پلو با استفاده از منوی Persian cook، به‌شیوه زیر عمل می‌کنیم:
برای هر 100 گرم برنج ایرانی، به 250 میلی‌لیتر آب، یک قاشق غذاخوری روغن مایع یا روغن حیوانی، و نمک به قدر ذائقه نیاز داریم. در ابتدا، برنج‌ها را دو بار بشویید. سپس، داخل یک قابلمه پیرکس مناسب، برنج و باقی مواد را با هم مخلوط کنید.

How to prepare pilaf with Solardam

قابلمه را بدون درپوش، روی سه پایه کوتاه و داخل محفظه قرار دهید. حالا از منوی Persian cook، گزینه برنج (rice) را انتخاب نمایید. وزن برنج را وارد کنید و دکمه استارت را بزنید. توجه داشته باشید که حداکثر وزن برنجی که می‌توانید بپزید، 400 گرم است.
بعد از شنیدن صدای بوق، قابلمه را درآورید و مواد داخل را هم بزنید. حالا درپوش آن بگذارید و به‌داخل محفظه برگردانید. دکمه استارت را بزنید و منتظر پایان کار بمانید. درصورت نیاز، بدون روشن کردن مایکروفر، قابلمه را به مدت 5 تا 10 دقیقه دیگر در دستگاه نگه‌دارید. پلوی شما آماده است. نوش جان!

How to prepare barberry rice with chicken in Solardam

دفترچه راهنمای دستگاه، در مورد برنامه‌های پخت موجود در منوی غذای ایرانی به‌طور کامل توضیح داده است. از خواندن آن غافل نشوید.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ در سولاردام

فرض کنیم می‌خواهیم برای چهار نفر زرشک پلو با مرغ درست کنیم. طرز تهیه پلو را که یاد گرفتیم. کمی زعفران را هم با چند تکه یخ داخل یک استکان بریزید و بگذارید زعفران کم‌کم رنگ خود را پس دهد. به‌ اندازه‌ای که دوست دارید، زرشک داخل یک کاسه آب بریزید و خوب بشویید. زرشک را با کمی شکر و روغن تفت بدهید و در آخر کمی از زعفران به آن اضافه کنید. حالا به سراغ پخت مرغ برویم.

برای هر نفر هم، یک قطعه ران یا سینه مرغ در نظر بگیرید. کف ظرف پیرکس را چرب کنید و تکه‌های مرغ را بعد از شستن درون آن بچینید. اگر دوست دارید، می‌توانید از قبل مرغ‌ها را با کمی روغن، آبلیمو، ادویه کاری و نمک مزه‌دار کنید. کمی زعفران با نصف لیوان آب را روی مرغ‌ها بریزید. چون‌که می‌خواهیم مرغ‌ها همزمان بپزند و روی آنها برشته شود، از منوی ترکیبی CO1 استفاده می‌کنیم. سه پایه هم فراموش نشود. اول زمان را برای 30 دقیقه تنظیم می‌کنیم. اگر دیدید مرغ‌ها نیاز به پخت بیشتر دارند یا خواستید پشت آنها هم برشته شود، اول ظرف را بیرون بیاورید. سپس تکه‌های مرغ را پشت و رو کنید و پانزده دقیقه دیگر در ماکروفر بگذارید.
علاوه بر منوی کامبو، از سیستم کانوکشن با درجه حرارت 180 درجه و مدت زمان 60 دقیقه هم می‌توانید استفاده کنید. توجه داشته باشید که پخت مرغ درسته بریان، گوشت بوقلمون، گوشت گوسفند، گوساله و ماهی نیز به همین صورت است. فقط مدت زمان و درجه حرارت، فرق می‌کند. هرچه گوشت دیرپزتر باشد، به درجه حرارت و زمان بیشتری نیاز داریم. برای پخت مرغ بریانی در سولاردام با سیستم کانوکشن، دستگاه را روی 200 درجه سانتی‌گراد و مدت زمان 90 دقیقه تنظیم کنید.

با سیستم کانوکشن آشپزی با سولاردام یکنواخت‌تر، سریع‌تر و با کیفیت بالاتری انجام می‌شود.

طرز تهیه ماست با سولاردام

برای هر لیتر شیر پاستوریزه، به دو قاشق ماست نیاز داریم. ابتدا شیر را آن‌قدر گرم نمایید که وقتی انگشت خود را داخل آن می‌کنید، گرما را احساس نمایید ولی انگشت شما نسوزد. بعد ماست را در کمی شیر رقیق کنید و خوب با مابقی شیر مخلوط نمایید. روی ظرف را با چند لایه سلفون بپوشانید و یک حوله روی آنها بی‌اندازید. ظرف را روی سه‌ پایه کوتاه داخل فر قرار دهید و درب دستگاه را ببندید. با استفاده از حالت Gr5 سیستم گریل دستگاه ماست درست می‌شود. زمان را روی 6 ساعت قرار دهید و دکمه شروع را بزنید.

How to prepare yogurt with Solardam

پخت کیک و شیرینی با سولاردام

پخت کیک و شیرینی در سولاردام با سیستم کانوکشن انجام می‌شود. برخلاف سیستم‌های دیگر این دستگاه، شما می‌توانید از قالب‌های فلزی برای پخت در حالت کانوکشن استفاده کنید.
برای پخت کیک، ابتدا با هر دستوری که بلد هستید، مایه کیک خود را آماده نمایید. دستگاه را روی دمای 160 درجه پیش‌گرمایش کنید. فراموش نکنید که برای پخت کیک به سه پایه کوتاه نیاز داریم. مایه کیک را بعد از چرب کردن قالب، درون آن بریزید و بعد از اتمام پیش‌گرمایش، داخل محفظه قرار دهید. حالا با سیستم کانوکشن و دمای 160 درجه، بگذارید کیک شما به مدت 45 دقیقه در سولاردام بپزد. با استفاده از یک خلال دندان مطمئن شوید که همه جای کیک شما پخته است. از قالب‌های بلند برای پخت کیک در سولاردام استفاده نکنید.

Baking cakes and sweets with Solardam

برای پخت شیرینی، مایه شیرینی را آماده کنید و قالب بزنید. یک کاغذ روغنی روی سینی بزرگ دستگاه بگذارید و شیرینی‌ها را روی آن بچینید. ابتدا با سیستم کانوکشن در دمای 160 درجه، محفظه دستگاه را گرم کنید. بعد از اتمام پیش‌گرمایش، با کانوکشن 160 درجه و مدت زمان 15 دقیقه، شیرینی‌ها پخته خواهند شد. زمان و درجه حرارت پخت برخی شیرینی‌ها با بقیه فرق دارد که در دستور هر شیرینی مشخص شده است. اگر درجه حرارت برای فر معمولی، 180 درجه عنوان شده است، شما دما را 20 درجه کمتر، یعنی 160 درجه انتخاب کنید.

Baking cookies with Solardam

پس برای پخت انواع کیک و شیرینی و حتی نان در سولاردام، یک فرمول کلی را در نظر بگیرید. مدت زمان، همان مدت زمان مشخص‌شده در دستور پخت است. اما درجه حرارت را بیست درجه کم کنید با این حال، دما و مدت زمان پخت کیک و شیرینی در بیشتر مواقع تجربی به‌دست می‌آیند.. برخی اوقات، نیاز به چندین بار سعی و خطا است تا به زمان و دمای مطلوب برسید.

اگر سولاردام شما دچار مشکل شده و نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر سولاردام کاردون استفاده کنید.

پخت پیتزا در سولاردام

برای پخت پیتزا، به حالت کانونشن سولاردام نیاز داریم. اول، پیش‌گرمایش در دمای 180 درجه انجام دهید. سه پایه کوتاه فراموش نشود. بعد، سینی را با پیتزایی که آماده کرده‌اید، داخل محفظه بگذارید. دستگاه را روی سیستم کانونشن با همان دمای 180 درجه و مدت زمان 15 دقیقه تنظیم کنید. اگر دوست دارید روی پیتزای شما کمی برشته شود، بعد از اتمام پخت، دو دقیقه، گریل بالا را روی حالت Gr1 روشن کنید. مواظب باشید روی پیتزای شما بیش از حد برشته نشود.

Cooking pizza in Solardam

یک نکته در ارتباط با پخت سریع غذا در سولاردام

درست مثل اجاق گاز یا فر، هرچه دما زیادتر باشد، غذا زودتر می‌پزد. توجه داشته باشید که از کلمه غذا استفاده کردیم، نه کیک و شیرینی و نان! اگر می‌خواهید زمان پخت غذای شما کوتاه‌تر شود، از مایکروهای با توان بالاتر و زمان کمتر استفاده کنید.

جمع‌بندی

اکثر ما به‌دنبال وسایلی هستیم که کار آشپزی را برای ما آسان‌تر کنند. سولاردام یکی از این وسایل است که می‌تواند جای بیشتر لوازم آشپزی بزرگ و کوچک را برای ما پر کند. مقایسه سولاردام و مایکروفر نشان‌دهنده سرعت بالاتر پخت‌و‌پز سولاردام است. در صورتی که برنامه‌های پخت و نحوه آشپزی با آن را یاد بگیرید، آشپزی با این دستگاه بسیار رضایت‌بخش خواهد بود. همچنین، این نوع از ماکروفرها قیمت بالایی دارند و درصورت استفاده نادرست خیلی زود خراب می‌شوند. تعمیرات لوازم خانگی کاردون، برای این مشکل یک چاره دارد. با خرید گارانتی و سرویس سالانه ماکروفرهای سولاردام از کاردون، هر نوع خرابی و نقص فنی این دستگاه به‌دست کارشناسان ماهر این شرکت حل خواهد شد. 

پخت برنج در سولاردام امکان پذیر است. با استفاده از برنامه‌های منوی پخت‌وپز ایرانی سولاردام برنج را انتخاب کنید و مراحل پخت غذا را به درستی انجام دهید.

برای پخت کیک و شیرینی با سولاردام ابتدا یک مرحله پیش گرمایش روشن کنید تا محیط سولاردام گرم شود. بعد مایع کیکی را در قالب داخل مایکروویو قرار داده و از کانوکشن برای پخت کیک یا شیرینی استفاده کنید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

11 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید یوسف طالشی
1 سال قبل

درود. چطور میشه تو سولاردم مرغ بریان درست کرد؟ مثل این مرغهای گردان که کنار خیابونه!!

admin
مدیر
پاسخ به  حمید یوسف طالشی
1 سال قبل

اگر دستگاه سولاردام شما به قابلیت جوجه گردان مجهز باشد، بله در آن صورت حتما برنامه پخت مورد نظر در آن در نظر گرفته شده است

نازنین
10 ماه قبل

سلام
پخت کیک با سولاردام ممکنه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  نازنین
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
بله امکان پخت کیک با سولاردام وجود داره و آموزش های زیادی برای اون موجوده.

مهسا
10 ماه قبل

با سلام ببخشید من هرچقدر که تا حالا کیک پختم با سولاردام همش خشک میشه باید چیکار کنم؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  مهسا
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
شما باید در زمان پخت کیک به درجه حرارت سولاردام و تنظیمش بسیار دقت کنید.

ماه
پاسخ به  مهسا
7 ماه قبل

سلام
نیاز به پبش گرمایش نیست. مواد کیک را در فر قرار دهید.فر را در دمای ۱۴۰ درجه بمدت ۵۰ دقیقه.

ژاله نعمتی
پاسخ به  مهسا
1 ماه قبل

عزیزم در زمان پخت حتماً از یک ظرف آب گوشه دستگاه غافل نشید

عطیه عظیمی
10 ماه قبل

سلام چطور و با چه دستوری پیراشکی گوشت خمیری و مرغ شکم پر درست کنم

ز.مقدم
9 ماه قبل

باسلام
چجوری میشه با سولاردوم چیپس پنیر درست کرد؟

Elnaz
7 ماه قبل

میشه لطفا برنامه ی پخت استیک رو بگید که هم مغز پخت بشه و هم برشته